وبلاگ

دیجیتال مارکتینگ دریچه ای نو به دنیای تجارت

دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، اینترنت در حال تبدیل شدن به عرصه اصلی دهکده جهانی آینده است! بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح گسترده است که شامل وب سایت ها، ایمیل، رسانه های اجتماعی، محتوای صوتی، تصویری و هر عنصر دیجیتالی است که توسط بشریت ایجاد شده است! بازاریابی دیجیتال مارکتینگ به گفته مربی بازاریابی فیلیپ کاتلر، هنر بازاریابی یافتن راه‌های هوشمندانه برای تحمیل آنچه می‌فروشید نیست، بلکه ایجاد ارزش واقعی برای مشتری است! حوزه دیجیتال مارکتینگ اساساً از بخش های زیر تشکیل شده است. در حالی که ممکن است سرفصل ها آشنا به نظر برسند، تکنیک ها بسیار…

راهنمای تدوین استراتژی فروش برای اولین بار در ایران

تدوین استراتژی فروش چیست؟ تدوین استراتژی فروش یک فرایند مهم است که به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را بهبود بخشید و بهترین نتایج را از فروش خود کسب کنید. در ادامه، چند مرحله کلیدی برای تدوین استراتژی فروش را برایتان شرح می‌دهم: 1. تحلیل بازار: شروع به تحلیل بازار و شناخت مشتریان و رقبا کنید. شناخت نیازها و ترجیحات مشتریان و همچنین نقاط قوت و ضعف رقبا از اهمیت بسزایی برخوردار است. 2. تعیین هدف: مشخص کردن اهداف و هدفمند سازی استراتژی فروش از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال، افزایش درآمد، افزایش تعداد مشتریان، افزایش فروش در…

چگونه فروش و مشتریان خود را ارزیابی کنیم؟

نظر سنجی مشتریان نظر سنجی مشتریان یک ابزار مهم برای تحلیل فروش است. با انجام نظر سنجی، شما می‌توانید نظرات و انتظارات مشتریان خود را در مورد محصولات یا خدمات خود بدست آورید و از این اطلاعات برای بهبود فروش و رضایت مشتریان استفاده کنید. با انجام نظر سنجی مشتریان، شما می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید: 1. نظرات مشتریان در مورد محصولات یا خدمات شما: با جمع‌آوری نظرات مشتریان، شما می‌توانید بفهمید که چه اشکالاتی در محصولات یا خدمات شما وجود دارد و چه امکاناتی مورد تقدیر مشتریان قرار می‌گیرد. 2. انتظارات مشتریان: با انجام نظر سنجی، شما می‌توانید…

تحلیل فروش یک روش منحصر به فرد برای افزایش فروش

تحلیل آماری فروش تحلیل فروش برای فروشگاه‌ها، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا الگوها و روندهای مربوط به فروش را درک کنید. در ادامه چند مورد از روش‌های معمول برای تحلیل آماری فروش ذکر شده است: 1. تحلیل زمانی: با استفاده از نمودارها و گراف‌ها، می‌توانید الگوهای فروش در طول زمان را مشاهده کنید. مثلاً، می‌توانید نمودار خطی یا نمودار میله‌ای برای نشان دادن تغییرات فروش در طول سال یا در طول چند سال اخیر رسم کنید. 2. تحلیل مقایسه‌ای: مقایسه فروش بین دسته‌های مختلف محصولات یا بین دو مکان فروشگاه مختلف می‌تواند به…

تولید ناب چیست؟

تولید ناب تولید ناب تکنیک حذف ضایعات از فرآیند تولید و دادن بیشترین ضربه به مشتری برای دلار است. توجه به این نکته مهم است که تولید ناب هیچ گونه فداکاری در مورد کیفیت نمی کند. چک لیست کنترل کیفیت تولید به شدت دنبال می شود، بنابراین هیچ گوشه ای وجود ندارد. این مفهوم از ژاپن سرچشمه گرفت و ایده این بود که با حذف مودا (بیهودگی، بی فایده بودن، بیهودگی) از تجارت شما، ارزش محصولات شما افزایش می یابد زیرا کاملاً برای نیازهای مشتریان ساخته شده است. کسانی که تولید ناب را انجام می دهند. با بررسی هفت ماده…

تجزیه و تحلیل آماری، کاربرد آمار در بازرگانی و تجارت

 تجزیه و تحلیل آماری در تجارت کسب و کارها نمی توانند بدون هزینه  و خرید مصرف کننده دوام بیاورند. تجزیه و تحلیل آماری می تواند به کسب و کارها کمک کند تا روندهای مصرف کنندگان را شناسایی کنند تا بتوانند نیازهای خود را بهتر برآورده کنند. کاملا  مشخص و شفاف است که تجزیه و تحلیل آماری برای هر کسب و کاری ضروری است. تحلیل آماری به استفاده از روش های ریاضی و آماری برای جمع آوری، سازماندهی و تفسیر داده ها اشاره دارد. از این داده ها می توان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارهایی که در حال حاضر…

بازاریابی اینترنتی و الکترونیکی بر پیشرفت در بازاریابی جهانی

بازاریابی الکترونیکی و  اینترنت بازاریابی اینترنتی : فناوری اطلاعات نظرها و مسیر همواری را برای ارتباطات فراهم ساخته است. اینترنت به عنوان یک کانال موثر، تجارت را در ظرفیت بین المللی دگرگون کرده است که مهمترین دستاورد آن ارتباط بدون مرز را به ارمغان آورده است. در دنیای امروز کاربران اینترنت زمان زیادی را برای ساخت ارتباط با یکدیگر، همکاری تجاری از طریق بازیهای آنلاین، شبکه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی صرف می کنند. تشریک اطلاعات و داده ها، تجریبات و نظرات در خصوص خدمات و محصولات دستاوردی است که کاربران در اینترنت می توانند با استفاده از آن…

نرم افزرا تحلیل آماری Spls معادلات ساختاری

PLS بهترین نرم افزار آماری    SPLS بهترین نرم افزار اماری معادلات ساختاری : نرم افزار SMart-PLS یک نرم افزار کاربردی برای طراحی مدل های معادلات ساختاری (SEM) در یک رابط کاربری گرافیکی است.این مدل ها را می توان با استفاده از روش مربعات جزئی حداقل (PLS) ارزیابی کرد. این نرم افزار به عنوان بخشی از پروژه ای که توسط انستیتوی مدیریت عملکرد و سازمان های دانشگاه هامبورگ آلمان اجرا شده است ، طراحی شده است. نرم افزار Smart-PLS از فناوری Java WebStart استفاده می کند. بنابراین استفاده از این نرم افزار در کلیه سیستم عامل ها امکان پذیر است. برخلاف مدلهای مبتنی بر…

معرفی جامع نرم افزار تحلیل آماری SPSS و کاربرد های آن

نرم افزار SPSS چیست؟  spss جعبه ابزار آماریست های حرفه ای است  و البته نرم افزاری خشک و خسته کننده برای دانشجویان و محققان دنیا از آن برای: ترسیم نمودارهای آماری، محاسبه آماره های توصیفی (میانگین، میانه، واریانس، …)، انجام استنباط آماری (قبول یا رد فرضیات پایان نامه)، محاسبه همبستگی بین متغیرها، رگرسیون، تجزیه و تحلیل داده ها، . . . استفاده می کنند.  اساس نمودارها، جداول، خروجی های این نرم افزار “علم آمار” می باشد که دانشجویان “رشته آمار” در دانشگاههای ایران به تحصیل در این رشته اشتغال دارند. این نرم افزار محصول شرکت IBM است. بسیاری قابلیت های دیگر در خصوص…

آنچه که باید از مفهوم بازارسازی و بازاریابی و تفاوت آنها بدانیم

بازاریابی معنای گسترده ای دارد و به طور کلی می توان از آن به عنوان اطلاعات بازار و مشتری یاد کرد. اما بازاریابی بازار را برای فروش بیشتر آماده می کند. برخی از بزرگترین بازاریابان جهان نیز بازارساز را معامله گر نامیده اند. بازاریابان هم در فروش و هم در خرید خبره هستند و می توانند یک بازار دو طرفه ایجاد کنند. اقتصاد را از این منظر می توان به سه دسته تقسیم کرد: 1) موج سازها: منظورشان شرکت هایی است که همیشه نوآور هستند و استراتژی آنها این است که اگر قرار است موجی بیاید، باید آن را بسازیم.…